Slayer - Dead Skin Mask .mp3

Slayer - Dead Skin Mask .mp3
Found at bee mp3 search engine

Wednesday, February 9, 2011

تخت(عرش) الله


تخت(عرش) الله :

در قرآن آیاتی داریم که سخن از این می گویید که الله دارای تختی هست و روی آن نشسته ،  فرشتگانی اطرافش قرار دارند و او را می پرستند و فرشتگانی مامور حمل تخت او هستند . وی از روی این تخت جهان را مدیریت می کند . این تخت زمانی بر روی آب بوده ، وقرار هست در قیامت توسط هشت فرشته حمل شود.
از این جهت می شود الله را در نظر نویسنده قرآن شخصی مانند انسان دانست که سوار بر تخت شاهی هست وجهان را مدیریت می کند .
نکته : مفسرین قرآن در توجیه کلمه عرش (تخت) اینگونه می گویند که  عرش الله ، در قرآن کنایه هست از قدرت و در دست گرفتن زمامداری جهان . به این معنی که وقتی قرآن می گوید الله زمین و آسمان را در شش روز آفرید و بر عرش مستقر شد مثل این هست که بگوییم فلان کس در این روز بر تخت سلطنت نسشت .
که این سخن غیر قابل قبول هست به دلیل اینکه وقتی قرآن می گوید عرش توسط ملائکه حمل می شوند و یا بر روی آب بوده ، بی معنی هست که بگوییم قدرت الله توسط هشت فرشته حمل می شود یا قدرت الله بر روی آب بوده .

آیات مربوط به مطلب گفته شده :

الَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ : كسانى كه  تخت  (الله) را حمل مى‏كنند و آنها كه پيرامون آنند به سپاس پروردگارشان تسبيح مى‏گويند (س40/7)

وَتَرَى الْمَلَائِكَةَ حَافِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ : و فرشتگان را مى‏بينى كه پيرامون تخت (الله) به ستايش پروردگار خود تسبيح مى‏گويند (س39/75) {طبیعی هست که نمی شود فرشتگان را اطراف قدرت الله دید و منظور از عرش همان تخت به معنی مادی آن هست }

وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ  :  و فرشتگان در اطراف [آسمان]اند و عرش پروردگارت را آن روز هشت ( فرشته ( بر سر خود بر مى‏دارند .(س 69 / 17 )

إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ  :  پروردگار شما آن خدايى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد سپس بر روی تخت نشست . (س 10/ 3)

وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء  :  و اوست كسى كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد و عرش او بر آب بود  (س 11 /7 )

وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ  :  و فرشتگان در اطراف [آسمان]اند و عرش پروردگارت را آن روز هشت )فرشته (بر سر خود بر مى‏دارند . (س 69 /17 )


در نتیجه الله موجودی هست محدود و مانند پادشاهان بر تخت سلطنت تکیه زده و امور را جهان را مدیریت می کند ،کردار انسانها  توسط دو فرشته برای وی ثبت و ارسال می شود  .

No comments:

Post a Comment