Slayer - Dead Skin Mask .mp3

Slayer - Dead Skin Mask .mp3
Found at bee mp3 search engine

Friday, November 19, 2010

مغلطه ای در باب عرش حضرت الله

در این نوشتار سعی بر این هست مغلطه هایی که گردآوردگان تفاسیر وترجمه ها ی قرآن
در باره عرش الله بیان کرده اند را بررسی کنم.
عرش در زبان عربی به معنی تخت می باشد
قرآن بارها از این کلمه استفاده کرده است بطور مثال
می گویید:(إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ) : الله در شش روز آسمان وزمین را آفرید وسپس بر عرش خویش مستقر شد

یا در جایی دیگر می گوید:( وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَ) : الله سوار بر عرش خویش که توسط هشت فرشته حمل می شود وارد صحرای محشر می شود.

ویا اینکه می گوید : (وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء ) : عرش الله بر روی آب بوده است .

حال مغلطه ای که می شود در این زمینه کرد و تفسیر المیزان کرده است این هست
که می گویند عرش کنایه از تخت قدرت هست
بدین صورت که وقتی می گوییم فلان شخص بر تخت سلطنت نشست
کنایه از این هست که آن شخص بر جایگاه قدرت مستقر شد و منظورمان خود تخت نیست.

بر این اساس مثلا این آیه را اینگونه ترجمه می کنند:
(إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ) الله در شش روز آسمان وزمین را ساخت وسپس بر عرش استیلا یافت .

سئوال اینست :
که اگر عرش در قرآن کنایه ازقدرت باشد آنچنان که می گویند
پس این آیات بی معنی خواهد شدکه بگوییم

(كَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء) قدرت الله بر آب بود است .

(وَالْمَلَكُ عَلَى أَرْجَائِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَ) قدرت الله توسط هشت فرشته حمل می شود.

البته من می دانم به چه دلیل ناچار هستند چنین مغلطه هایی بکنند
چون، فرض اینکه پرودگار جهان بر روی تخت نسشته وجهان را اداره می کند فرض باطلی وغیر قابل قبول هست.

1 comment:

  1. اعتبارم در بالاترین تمام شده
    پس نمی توانم پاسخ سئوالات را بدم
    اگر علاقه مندید اینجا مطرح کنید .

    ReplyDelete